آموزش ریدایرکت از HTTP به HTTPS در هاست سی پنل

آموزش ریدایرکت از HTTP به HTTPS در هاست سی پنل :

برای ریدایرکت کاربران از پروتکل HTTP به HTTPS یکی از بهترین راهکارها استفاده از فایل htaccess. هست که در هر سیستم مدیریت محتوایی وجود دارد. برای این منظور باید کدهایی را در فایل htaccess قرار دهید. ابتدا وارد هاست خودتون شده و سپس روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست سی پنل هدایت شوید.

بعد از اینکه وارد فایل منیجر هاست شدید به مسیر Public_html مراجعه کرده و به دنبال فایلی با نام htaccess. بگردید. همونطور که از نقطه اول این فایل مشخص هست، جزو فایل‌های مخفی هاست به حساب میاد، در این صورت اگر قابلیت نمایش فایل‌های مخفی در هاست سی پنل فعال نباشد نمیتوانید این فایل را ببینید. بنابراین روی گزینه Settings که در بالای صفحه قرار داره کلیک کنید.

بعد از کلیک روی دکمه Settings پنجره‌ای مشابه تصویر زیر باز میشود که باید در این پنجره تیک گزینه Show Hidden Files را فعال کرده و سپس روی دکمه Save کلیک کنید که تنظیمات ذخیره شده و فایل htaccess. به شما نمایش داده شود.

حالا روی فایل htaccess. راست کلیک کرده و گزینه EDIT را انتخاب کنید تا به صفحه ویرایش فایل هدایت شده و کدهای زیر را در اولین خط از این فایل قرار دهید.

۱

۲

۳

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTPS} off

RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

با قراردادن قطعه کد بالا هم کلیه آدرس‌ها در هاست سی پنل از HTTP به HTTPS به صورت ۳۰۱ ریدایرکت خواهند شد.

برای آشنایی با روش اصلاح آدرس‌های سایت در مطالب جهت غیرفعالسازی SSL لینک زیر را مشاهده کنید :

روش اصلاح آدرس‌های سایت در مطالب جهت غیرفعالسازی SSL

برای آشنایی با نحوه تغییر آدرس های سایت از پیشخوان وردپرس جهت غیر فعال سازی SSL به لینک زیر مزاجعه کنید :

نحوه تغییر آدرس های سایت از پیشخوان وردپرس جهت غیر فعال سازی SSL